Informacja o przebiegu w AutoScanie (sterowniki UDS zestawu wskaźników).
Poprawione wskazywanie daty bazującej na liczniku dni (AutoScan).
Nowe oprogramowanie sprzętowe dla interfejsów HEX.
Liczniki korzystania z interfejsu i niektórych funkcji programu.
Poprawiona obsługa błędnych numerów serwisu (WSC) i numerów urządzenia.
Poprawiona obsługa ‘długich’ adaptacji HEX dla sterowników UDS.
Poprawiona i zaktualizowana baza kodów błędów.
Zaktualizowana i rozszerzona dokumentacja sterowników (pliki etykiet oraz dane UDS/ASAM).
Kilka innych poprawek i ulepszeń...
Wersja 12.12.0 dostępna od 10.12.2013
Obsługa platformy MQB (8V, 5F, 5E, 5G) – dla interfejsów HEX+CAN i Micro-CAN.
Obsługa kilku nowych sterowników UDS.
Rozbudowane menu wyboru modelu (AutoScan).
Plik "MojAutoScan.TXT" do szybkiego dodawania własnych pojazdów.
Informacje o modułach podrzędnych UDS/ODX od teraz są dostępne w raporcie AutoScan.
Funkcja "Zaawansowana identyfikacja" wyświetla teraz dodatkowe informacje dla immo 4C/5.
Opcja "Wyczyść wszystkie zaznaczone pozycje" w Pomiarach rozszerzonych.
Poprawione wyświetlanie danych w kolumnie "Wymagane" w Pomiarach rozszerzonych.
Zweryfikowana i uproszczona treść komunikatów wyświetlanych przez program.
Rozszerzona kompatybilność interfejsu Micro-CAN względem VW Beetle (5C).
Kilka innych poprawek i ulepszeń...
Aktualizacja LCode.
Rozszerzona baza kodów błędów.
Zoptymalizowana i zaktualizowana baza danych ODX/ASAM.
Zaktualizowana baza plików etykiet.
Wersja 11.11.6 dostępna od 04.09.2013
Drobne ulepszenia w plikach etykiet oraz w pliku AutoScan.txt.
Kilka innych drobnych poprawek i ulepszeń...
Wersja 11.11.5 dostępna od 04.02.2013
Dodana kompatybilność z VW Beetle 5C (reszta świata) dla interface'ów Micro-CAN.
Nowa wersja Pomocnika Kodowania (LCode). Serdeczne podziękowania Niels!
Drobne ulepszenia w plikach etykiet oraz w pliku AutoScan.txt.
Kilka innych drobnych poprawek i ulepszeń...
Wersja 11.11.4 dostępna od 28.09.2012
Poprawiony pomocnik kodowania Airbag.
Dodana obsługa Gateway 1S0 dla interface'ów Micro-CAN.
Drobne ulepszenie dotyczące VIN'u dla modelu Artega GT.
Poprawiony schemat "wyszukiwania" sterownika silnika w modelu Crafter (obsługa adresu 01).
Nowa wersja programu LCode z obsługą kodowań o "długości"powyżej 30 bajtów (wielkie dzięki Niels!).
Cała masa innych drobnych poprawek i ulepszeń, których wymienianie niekoniecznie ma sens ;-)
Wersja 11.11.3 dostępna od 08.05.2012
Obsługa modelu Crafter (w tej chwili jeszcze niepełna). Możliwości względem tego modelu to: dostęp do wszystkich sterowników, odczyt identyfikacji sterownika, kody błędów (odczyt i kasowanie), funkcja "Kody obsługiwane", "Upoważnienie dostępu" i "Adaptacja". Inne funkcje jak odczyt bloków pomiarowych, testy elementów wykonawczych czy nastawy podstawowe zostaną zaimplementowane w późniejszym terminie.
Nowy pomocnik kodowania sterowników Airbag.
Kompletnie zrewidowana i powiększona baza danych ROD (ODX).
Przepisane i zrewidowane schematy interpretacji kodów błędów – łącznie z udoskonaloną interpretacją informacji o statusie kodu (sterowniki UDS).
Nowa, zaktualizowana baza kodów błędów. Od tej chwili mamy 16416 załadowanych kodów błędów.
Osobne pole wyświetlające opisy dla funkcji "Nastawy podstawowe".
Nowe funkcje (0B, 0D i 0F) w Trybie 09 zaimplementowanego skanera OBD-II.
Nowa wersja programu LCode (dzięki Niels!)
Powiększona i poprawiona baza plików etykiet (podziękowania dla Sebastiana).
Drobne poprawki i wszelkie inne udoskonalenia przeniesione z ostatnich wersji Beta (11.2 – 11.10).
Wersja 10.6.5 dostępna od 16.09.2011
Nowa, zaktualizowana baza kodów błędów. Od tej chwili mamy 14102 załadowanych kodów błędów.
Wersja 10.6.3 dostępna od 03.07.2011
Obsługa nowych modułów Gateway instalowanych w modelach PQ25 i PQ35 od 08.11.2010.
Nowe adresy i zaktualizowane dane ODX dla modeli 2011.
Wersja 10.6.1 dostępna od 04.10.2010
Obsługa Nastaw podstawowych dla sterowników UDS/ODX/ASAM.
Nowe adresy i zaktualizowane dane ODX dla modeli 2011.
Ulepszony ekran "Kodów gotowości" z dodatkowymi informacjami.
Poprawiona i powiększona baza kodów błędów.
Cała lista innych ulepszeń, które zostały wprowadzone w wersjach Beta - 912, 10.3, i 10.4.
Wersja 908.1 dostępna od 19.11.2009
Obsługa Wartości Mierzonych, Testów Elementów Wykonawczych oraz Adaptacji dla sterowników UDS/ODX/ASAM.
Nowe adresy i zaktualizowane dane UDS dla modeli 2010.
Obsługa protokołu TP1.6 wymagana do diagnostyki nowej Ibizy 6J. Nowy "mechanizm" przyśpiesza również dostęp do sterowników w innych modelach.
Ekran "Wybór sterownika" pokazuje teraz sterowniki fizycznie obecne w pojeździe, a nie sterowniki "typowe" (tylko pojazdy z CAN).
Zmodyfikowany ekran funkcji kasowania inspekcji serwisowej; podpowiedzi, pomagające podjąć właściwą akcję przy kasowaniu przeglądu.
Dodane rozwijalne menu w funkcjach Adaptacji i Nastaw podstawowych.
Dodana funkcja odczytu przebiegu w sterownikach EDC16.
Nowe sterowniki USB.
Nowa wersja oprogramowania sprzętowego interface'u wymagana do obsługi Ibizy 6J.
Nowe zaktualizowane pliki etykiet.
Cała lista innych ulepszeń, których nie sposób tu wymienić. Więcej można znaleźć na stronie poświęconej wersji beta 904
Wersja 805.1 dostępna od 03.09.2008
Nowa nazwa programu. VAG-COM nazywa się teraz VCDS.
Pełna obsługa sterowników wykorzystujących nowe metody identyfikacji "Service 22".
Obsługa protokołu UDS/ODX/ASAM. Obsługiwane są następujące funkcje: Identyfikacja sterownika (wraz z Identyfikacją rozszerzoną), Kodowanie, Dostęp upoważniony oraz Kody błędów.
Nowe możliwości rejestrowania danych z programu.
Obsługa Trybu-10 w funkcjach OBD-II.
Udoskonalona obsługa systemów z dwoma sterownikami silnika, np. RS4 i silniki W12. Dostęp do obu sterowników równocześnie realizowany jest poprzez adres [31-Silnik -inny].
Zmiany w wyglądzie okna Adaptacji plus kilka "sztuczek", aby umożliwić obsługę jeszcze dłuższych Długich adaptacji.
Nowy wygląd okna Identyfikacji rozszerzonej.
Nowy wewnętrzny dialog z CAN-Gateway - Lista połączeń. Można go znaleźć w pojazdach Audi - platforma B8 (8T0).
Znacznie ulepszona dokumentacja zarówno dla starszych jak i nowszych pojazdów (pliki etykiet).
Obsługa: Audi Q5, Passat CC, nowa Skoda Superb, VW Sirocco.
Wersja 704 dostępna od 27.06.2007
Automatyczne kasowanie inspekcji serwisowej.
Pomoc dla funkcji Kody gotowości.
Diagnostyka optycznej magistrali danych.
Pomoc przy kodowaniu modułu [61 - Reg. akumulatora].
Automatyczne aktualizacje oprogramowania.
Nowa funkcja: "Prześlij pliki LOGs do ADAKO"
Powiększona baza kodów błędów.
Nowy instalator
Wersja 607 dostępna od 16.08.2006
Nowa funkcja: Rozszerzone Bloki pomiarowe.
Dane z Ramki zamrożonej mogą być pokazywane zaraz poniżej kodu błędu - również w trybie Auto-Scan.
Informacja o stanie kontrolki MIL (Malfunction Indicator Lamp) zaraz przy kodzie błędu.
Automatyczna detekcja zainstalowanych modułów w funkcji Auto-Scan.
Auto-Scan pokazuje teraz zarówno numery seryjne sterownika (HW) jak i numery oprogramowania (SW).
Nowa funkcja: Kody obsługiwane (tylko najnowsze sterowniki)
Nowa funkcja: Kontrola przebiegu (obecnie tylko sterowniki EDC-15)
Nowa funkcja pozwalająca przeprowadzać pomiary przyśpieszenia i kalkulacje osiągów - działa również w trybie OBD-II
Kodowanie "zwykłe" i "długie" przeniesione na jeden ekran.
Nowa wersja programu VAG-Scope przystosowana do zaawansowanych funkcji Bloków pomiarowych.
Nowa wersja programu TDi-Graph - kompatybilna z dieslami V6.
Nowe funkcje (08 i 0A) w Trybie 09 zaimplementowanego skanera OBD-II.
Współpraca z nowym interface'm - Micro-CAN
Wersja 512.3 dostępna od 18.04.2006
Selektywne testowanie elementów wykonawczych.
Możliwość kodowania sterowników podrzędnych.
Funkcja mappowania kanałów sterownika.
Integracja z doskonałym programem LCode (Pomocnik kodowania) autorstwa Niels'a Ezermana'a -- program dołączony do wersji instalacyjnej VAG-COM'a.
Zmieniony układ poszczególnych elementów ekranu z ustawieniami.
Obsługa alfanumerycznych "Długich adaptacji".
Powiększona i poprawiona baza plików etykiet (język angielski).Najwięksi działacze w tej dziedzinie to jak zwykle Sebastian i Michael, którym należą się podziękowania.
Poprawiona i powiększona baza kodów błędów.
Częściowo wyeliminowany (choć jeszcze do końca nierozwiązany) problem związany z oprogramowaniem odpowiedzialnym za błędy, w wyniku których zamieniane były wielkie litery "R" na "P" w poprzedniej wersji - szczególne podziękowania dla Uwe M. Ross'a.